Belangrijke Mededeling

Stichting Jeetje Mila is opgehouden te bestaan. Na een aantal mooie en waardevolle projecten te hebben gerealiseerd, is het tijd om nieuwe wegen in te slaan.

Wij bedanken iedereen die de stichting heeft gesteund!

Het bestuur van Stichting Jeetje Mila.

Annemieke Tump

Voorzitter

“Wat ik zo mooi vind aan Stichting Jeetje Mila, is dat het ontstaan is uit de omarming van één bijzondere beperking om het in de volle acceptatie te kunnen ombuigen naar bijzondere mogelijkheden. Daarbij uitgedaagd om op onderzoek te gaan naar de wensen en behoeften van het kind. Dat is een kunst die we ons allen eigen zouden moeten maken in relatie tot anderen, of dat nu je kinderen zijn, je partner, je familie, je vrienden of gewoon je medemens. Hoe mooi zou de wereld er dan uit zien?! Met veel trots steun ik Stichting Jeetje Mila als voorzitter omdat ik vind dat elk kind het verdient om zijn talenten te kunnen ontdekken, ontwikkelen en te laten zien. Jarenlang heb ik kunstonderwijs mogelijk gemaakt voor studenten en volwassenen bij de Universiteit Leiden. Deze ervaring wil ik nu graag gebruiken om een passend en divers aanbod aan kunstzinnige vorming mogelijk te maken voor kinderen en jong volwassenen met bijzondere mogelijkheden!”

Mieke den Hollander

Penningmeester & Secretaris

stichting-jeetje-mila-mieke-den-hollander“Mila’s prentenboek raakt me omdat de tekeningen een expressievorm zijn die haar manier van kijken weergeeft. Er moeten meer mogelijkheden zijn voor mensen met een verstandelijke beperking om zich te ontwikkelen binnen de kunsten. Stichting Jeetje Mila biedt inspirerende plekken waar kinderen en jongeren de kans krijgen hun talenten te uiten binnen de diverse kunstvormen die er zijn.”

Marina Raat

Oprichter en Artistiek Leider

Binnen het kunstonderwijs worden persoonlijke talenten herkend en versterkt. Ook vergroot deze vorm van onderwijs de sociale omgang binnen groepen en het gevoel van eigenwaarde van het individu. In Nederland is het aanbod in kunstonderwijs groot. Behalve voor kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking. Onder het kopje Over Jeetje Mila is te lezen dat ik met het oprichten van de stichting dit aanbod wil creëren en daarmee deze jongeren een volwaardige plek in de maatschappij wil geven.”