Exposities

Voor jonge kunstenaars

Wil jij jouw kunst laten zien?

Heb jij tekeningen, schilderijen, foto’s, beelden of iets anders dat je hebt gemaakt en heel graag aan andere mensen wilt laten zien? Dan kan op deze pagina!

Hieronder zie je foto’s die Mila Hartman heeft gemaakt. Als jij net zoals zij jouw kunstwerken wilt laten zien, laat dan een van je ouders een mail sturen naar info@stichtingjeetjemila.nl of bellen naar 06-38149559.

Fotografie Mila Hartman

Mila is 15 en heeft naast tekenen en schilderen een grote liefde voor fotograferen.

Het begon allemaal met een simpele VTech kindercamera van de Bart Smit. Toen ze ontdekte dat ze daarmee alles wat zij mooi vond in de wereld voor altijd op een plaatje kon vastleggen, was ze verkocht.

Ze ruilde al heel snel haar VTech Bart Smit-camera in voor een digitale camera. Daar heeft ze lange tijd foto’s mee gemaakt totdat ze haar eigen spiegelreflexcamera kreeg. En als Mila haar reflexcamera niet bij de hand heeft, maakt ze foto’s met de camera van haar i-Phone of haar Nintendo 3DS.

Het viel mensen in Mila’s omgeving op dat er tussen al die foto’s prachtige plaatjes zaten met een duidelijke eigen stijl. Beeldend kunstenaar Fransien Bal, die Mila heeft geholpen in het maken van een prentenboek met tekeningen en schilderijen, merkte als eerste op dat Mila een mix van hele sterke lijnen en detail in haar tekeningen en foto’s laat zien. Daaraan herken je Mila’s kunst.

Mila heeft inmiddels veel foto’s gemaakt rondom verschillende thema’s. Een paar daarvan laat zij hier aan jullie zien.

Venetie

Parijs