Het boek Jeetje Mila!

Grafisch ontwerp van het boek door Didier Brouwers (www.didjee.nl)

Het boek van Stichting Jeetje Mila is een bundeling tekeningen en schilderijen van Mila Hartman. Mila is een meisje met het syndroom van Down met een liefde voor tekenen en fotograferen.

Mila tekende en schilderde op 11-jarige leeftijd gedurende een paar maanden in een kunstatelier in Delft. Hier werd zij begeleid door beeldend kunstenaar Fransien Bal. Een deel van de tekeningen en schilderijen die zij hier maakte, zijn nu gebundeld in dit boek. De keuze uit haar werk is gemaakt op basis van Mila’s opmerkelijke interesse in lijnen en detail. Haar tekeningen en schilderijen geven haar interpretatie weer van de wereld om haar heen en zijn uniek in hun soort.

Het boek is binnenkort voor iedereen te koop via deze site. Daarnaast is het de wens van Stichting Jeetje Mila dat het boek in de diverse ziekenhuizen van Nederland komt te liggen, speciaal voor ouders die net een kind met het syndroom van Down hebben gekregen. Jeetje Mila wil ouders graag ondersteunen in deze startfase door ze een positief voorbeeld te geven van de mogelijkheden van hun kind.

Voor het drukken van het boek is de stichting echter afhankelijk van donaties. Wij hopen binnenkort over voldoende financiële middelen te beschikken om het boek te laten drukken en het u voor een mooie prijs aan te bieden.

Wij zijn erg blij met uw steun!

ik wil doneren